måndag 13 april 2009

Mormorsrutan is the shit.


Inget pirathån kan få mig att sluta handarbeta. Icke! Detta var fantastiskt roligt. Jag hittade mammas sygrejer och där låg det fullt av insprirerande grejer. Virknålar och sånt. Tyvärr också ett halvfärdigt par raggsockor som Moa skulle fått. Usch vad ont i magen det gjorde att se dem. Blir jag duktig på att sticka och sånt får jag väl försöka göra klart dem. Det är inte mer än rätt.

Det jag fastnade för var att virka mormorsrutor så det är nu min nya last. Jag tänkte det skulle bli en sjal. Här är resultatet hittills. Det kommer ta tid. Kollade förut och det tar ungefär 25 min att virka en ruta. Hej långkörare!
Men det gör ju ingenting att det tar tid. Det är bara jävligt gött och terapeutiskt.

Puss o kram

2 kommentarer:

  1. Stickning is teh shitzorz! Ta med dej till Arvika i sommar så samstickar vi när grabbarne tattar kabel... ;-D

    Fuck alla profilval, jag kommenterar anonymt för jag tror du vet vem jag är ändå... jag bor i din dator! MWAHAHAAHA! ;-D

    SvaraRadera
  2. Ha ha, nä. Eller kanske. Jag märker det när jag kommer dit antar jag.

    SvaraRadera