lördag 1 januari 2011

December försvann.

Hej bloggen, hur lär läget? Long time no see.

December försvann ju i ljusets hastighet kan man säga. Jösses. Och det har varit lite mycket den här månaden som vi alla känner till. Det är ju inte bara jag som stressar så klart.

Julafton firades här tillsammans med pappa, Ida, Tina, Moa, Krille och Ann-Katrin och det var supertrevligt och jag tror våra gäster tyckte det också. Jag lyckades få till lite julstämning och alla hade en stol att sitta på. Pappa stod för den mesta av matlagningen och Tina såg till att vi inte blev förgiftade av den äckliga laxen som hade gått ut. Skämmes ICA Skutan! Efter maten kom Tomtens medhjälpare Johan och delade ut julklapparna. Jag fick en bågsåg och en häcksax. Sjukt bra grejer. Jag längtar efter att få sätta igång i min trädgård snart. Det kommer vara ett kalhygge när jag är klar.



På juldagen åkte vi till Sjuhärad och hälsade på Johans mamma och barnen och fick fina julklappar och god mat där också. Klara klappade hundar och tyckte det var mysigt hos farmor. Hon tackar extra för Stokke-stolen. Vi skulle varit och hälsat på Anya och hennes familj också men de var sjuka. Stackars dem och stackars oss. Jag hade verkligen sett fram emot att träffa dem. I stället hälsade vi på några kompisar till Johan vilket också var trevligt så klart. Men hallå? Elina och Timo slår det mesta.

Sedan blev det nyår också och även det firades här med besök av Maria, Krister, Maja-Stina och hennes farfar Göran. Det serverades utsökt trerätters nyårssupé och sällskapsspel i form av Rappakalja som var hysteriskt kul.

Nyårslöften blev det väl inga kanske. Jo jag lovar att jag ska sluta amma. Helst i morgon. Och det verkar gå ganska bra för idag, hör och häpna, drack Klara 1 dl bröstmjölk ur flaska! Detta efter att hon käkat 0,5 dl gröt. Så hon somnade för första gången någonsin utan tutte idag! Tjohooo!! Jag är så glad. Ligger här i soffan och stirrar på den tomma nappflaskan och ler stolt! 2011 blir ett bra år, det känner jag på mig.

So long

1 kommentar:

  1. En sån glad liten tjej! :D
    Verkligen jättesynd att vi blev sjuka, så dålig timing... Hoppas vi får chans snart igen att träffas med alla barnen.

    SvaraRadera