torsdag 11 mars 2010

GNÄLL

Okej att man ska vara glad så länge man kan jobba men fan vad jag skulle vilja bli sjukskriven ibland. Kan man inte få jobba fem timmar om dagen i stället för åtta? Det är ungefär så länge jag orkar egentligen. Sedan är jag sjukt trött eller haltar. Blä. Det kanske inte är så farligt med mig men igår hade jag skitont hela eftermiddagen och kvällen och det sitter i idag med. Det brukar ju gå över efter en natts sömn men det gjorde det inte nu. Då MÅSTE jag få gnälla lite. Jag ska snart iväg på föräldrakursen så då ska jag införskaffa mig ett sånt där höftband eller vad det heter. Typ ett brett resårband som man drar runt hela bäckenbenet så det inte ska falla isär helt. Kostade 200 kr tror jag så det kan det ju vara värt.

Buhu.. blä och bajs.

4 kommentarer:

  1. Man kan väl bli sjukskriven på deltid? Är rätt säker på att man kan.... men antagligen hinner du inte ens få igenom det innan du fött ett barn. ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har ett sånt bälte du talar om men det är i storlek 110 - troligen för stort till dig (även om jag var mindre när jag fick det)? Jag har fått det från sjukgymnastiken när jag var gravid men knappt använt det. Du läste rätt: jag har _fått_ det... och om du vill får du det gärna av mig....

    SvaraRadera
  3. Jag har redan köpt ett. Nu ska jag se om det funkar. Annars kunde jag lämna tillbaka det. Men tack ändå Titti!

    SvaraRadera
  4. Jag har också ett trocanterbälte eller vad det heter, förmodligen mindre än mammas :P Synd att du redan hunnit köpa! Fick också mitt gratis... Det hjälpte inte ett dugg för mig, det blev bara värre :( Och klart man får gnälla, har man ont så har man. Glöm inte att ansöka om HP redan nu om du inte gjort det, så slipper du jobba och slita ända fram tills förlossningen iallafall.

    SvaraRadera