onsdag 28 juli 2010

Klara är en heart breaker.

Dagarna rullar på. Tiden går sjukt fort. Jag har hinner knappt märka att Johan är borta. I morrn kommer han hem och han åkte ju precis. Men lite hinner jag ju sakna honom så klart.

Klara känns redan så stor! Det händer så mycket saker. Eller ja, hon suger lite mer på händerna, hon är mer vaken och verkar uppskatta att titta på lekbågen och sitta i babysittern i korta stunder. Och sjukt söt är hon.

Nu ligger hon i sin säng och jag kollar på tv. Hon ligger där inne halvvaken och suger på sin napp som om det gällde livet. Och ibland ramlar den ut och då piper hon lite och jag går in och stoppar in den och sedan suger hon som en tok igen. Hon har säker legat där en halvtimme nu. Helt själv. Varför gör hon inte så på dagtid? Hon har ju fortfarande lite magont till och från på dagarna så det är väl därför hon inte får ro till sånt då. Usch det gör så ont i mig när hon skriker som en besatt och spänner hela kroppen som en fjäder helt knallröd i ansiktet. Ofta precis efter hon ätit och sedan kommer den en rap eller en brakare. Hon suger väl i sig luft antar jag. Lilla pluttan.

Vill ni höra hur blödig jag är? Klart ni vill. Igår kollade jag och Klara på Allsång på Skansen och jag sjöng med för att underhålla Klara. Så är Jonas Gardell med och sjunger hans söta låt "Aldrig ska jag sluta älska dig" som är med i hans film Livet är en schlager som är typ den bästa svenska film jag vet. Så jag sjunger med och tillägnar den till Klara. Jag tänker att det är henne jag sjunger till och då bryter jag ihop och grinar tills låten är slut och Klara är blöt. He he.. Hon är en hjärtekrossare. Och jag är den fånigaste människan i världen. :)

So longkalsong

1 kommentar:

  1. Hade det funnits en knapp som heter GILLA här hade jag tryckt på den!
    //LB

    SvaraRadera