fredag 16 juli 2010

Vilken vecka..

Herregud va kass jag är på att uppdatera här. Men jag hinner inte nu. Eller bloggen kommer inte som prio ett i alla fall.

Veckan som gått, tredje veckan i Klaras liv, har varit rätt mastig. Min lilla groda är väldigt konstig i magen vilket gör att hon inte sover så mycket på dagarna. Mån, tis var hemska, onsdag rätt bra och torsdag jobbig igen. I tisdags sov hon max 20 min i sträck på hela dan. Jag höll på att bli tokig och då blev amningen helt sepe eftersom hon ville äta hela tiden men så var hon ju så trött att hon somnade ifrån det och inte blev mätt och vaknade snart igen. Ond cirkel. Jag blev supernojig så klart och tänkte att hon inte får ordentligt med mat och bla bla. Sedan hade jag besök här av min kollega och hennes tre dagar äldre bebis som var lika tjock som två Klara ungefär och då bröt jag ihop efter att de gått hem. Jag tyckte Klara såg helt undernärd ute bredvid den här jättebebisen. Ja det blev lite för mycket för mig. Tack och lov kom min extramamma Britt hit och stöttade och sa att allt var bra och att allt ordnar sig och sånt där som mammor ska säga. Gulle henne. Idag var vi dessutom på BVC och vägde lilla fisen och hon hade gått upp 185 g på en vecka. Jag behöver alltså inte vara orolig alls. Mot magen skulle jag ge henne Minifom. Allt ordnar sig så klart.

Idag får Klara en ny kusin! Då har hon fyra stycken. Inte illa pinkat. Heja Andreas och Annie!!

Vi försökte få Klara att sova. Vi hittade bra underlag på en byggarbetsplats men hon ville inte sova ändå.

So long

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar