söndag 26 september 2010

Drömmen

Jösses vilken helg. Helt sinnessjukt men vi har fanimej köpt ett hus! Jag tror varken jag eller Johan förstår det riktigt än men det går in lite i taget och tur är väl det annars kanske det hade blivit för mycket.
Jag köpte en hus och trädgårdstidning på ICA Skutan och blev nästan tårögd när jag insåg att jag har världens största trädgård som jag kan göra precis vad jag vill med. Det är ju helt fantastiskt. Var ska man börja liksom? Jo vi ska börja med att bo in oss och fundera ordentligt på vad vi ska göra först. Trädgården blir väl kanske ett projekt som får vila ett tag. Mest akut är väl köket. Det är ju brunt och väldigt slitet. Men jag måste få tänka i lugn och ro hur jag vill ha det. Åka till Ikea och låta mig inspireras. Med köket blir det också nytt golv i hallen, nya tapeter där också då så klart. Kanske måla spaljén i trappen vit. Lite mycket furu nu. Taken vill jag också måla vita.. och listerna.. Jag tänker högt nu ni förstår det va? Sedan blir det att tapetsera i vardagsrummet och sovrummen på entréplan. Hm.. jo! Dränera om måste vi ju tyvärr göra till våren. Inte så skoj men det måste göras förr eller senare och det är lika bra att göra det så snart det går i fall vi vill bygga en altan. Och det vill vi ju så klart. :) Sedan går vi loss på trädgården! Jag kommer bli klar lagom till Klaras student. Var så säkra!

Drömmen


Puss o kram


6 kommentarer:

  1. Åk och titta hur Christer och Anna-Lena gjort med sin uteplats!

    SvaraRadera
  2. Så roligt! Jag kommer gärna och hjälper dig med trädgården i vår, det är så mysigt att gå o dona :D

    SvaraRadera
  3. Jezzi: Du är så välkommen! Du kan komma innan också men då blir det nog inget trädgårdsarbete. :)

    SvaraRadera
  4. Det kommer bli hur bra som helst och jag är inte så lite avundsjuk! :)

    SvaraRadera
  5. Kikar förbi, kollar andra föräldrabloggar på bloglovin. Så kikar in här med :) .

    ÅH va roligt med hus :)

    SvaraRadera