fredag 15 oktober 2010

Mospremiär

Jag kunde inte hålla mig. Klara har fått smakportioner. Det har väl gått sådär. Jag började i början på veckan med att ge henne Semper havregröt. Hon såg lite förvånad ut men det var väl den enda reaktionen. Hon lyckades efter en stund få ut det på haklappen i alla fall. Det har hon blivit väldigt bra på nu efter några dagar. Riktigt fort går det. Det är nog inte många mg hon lyckats svälja men hon ser inte ut som hon ska spy av smaken i alla fall. Bara om hon fått lite för mycket i munnen. Idag provade jag med morotspuré. Ungefär samma reaktion där. Ut på haklappen skulle det. Men jag tror fan hon svalde lite i alla fall. Var det godare kanske? Jag undrar nu om det kanske är så att hon har för dålig munmotorik för att kunna svälja maten eller om hon inte vill svälja. Hon ser ju liksom inte äcklad ut. Men jag fortsätter med morot nu några dagar till i alla fall. Jag och Johan tycker det är kul i alla fall.

Idag har vi börjat packa föresten. Skoj!!

Puss o kram

1 kommentar:

  1. För en del tar det ju ett bra tag innan de lär sig att svälja fast föda. Timo är fortfarande ingen hejare på det, det åker ut igen och ibland undrar jag om han får i sig nåt överhuvudtaget. Fast sen när det är fullt av små morotsflarn i hela blöjan så fattar man att det sväljs nog en del ändå :) Elina var tvärtom, hon åt allt på en gång. Speciellt välling (som Timo vägrar).

    SvaraRadera