måndag 4 oktober 2010

Veckoprojekt

Anya inspirerade mig till att försöka få lite rutin på Klaras sovtider på dagen. Det är ju lite lättare att lägga upp planer och få någonting gjort om man vet på ett ungefär när och hur länge flickebarnen ämnar sova. Jag börjar därför idag att anteckna vilka tider hon sover när hon bestämmer själv så kan jag sedan lägga henne i sin säng i stället för att hon somnar i min famn i soffan ex. Jag utvärderar i slutet av veckan.

Dagen har sett ut så här:

Klaras sovtider: Mån
Vaknar: 07:00
08:30-09:30
11:15-13:30
16:20-17:10
18:00-19:00
Somnar för natten: 21:10

4 kommentarer:

  1. Gu så lyxigt det där verkar ändå! Mina sover bara en gång om dagen, båda två... :( Sen somnar dom för natten vid halv åtta-åtta.

    SvaraRadera
  2. Ja när du säger det så. Jag ska försöka lägga mig lite tidigare kanske så borde jag ju orka mer. Men vetskapen om att jag inte kommer få avlösning på hela dagen tar rätt mycket energi tror jag. Och den här jävla amningen. Fan va tid det tar. Jag är mer än trött på det. Hoppas verkligen att Klara börjar gilla nappflaskan snart.

    SvaraRadera
  3. Jag får inte direkt nån avlösning heller kan jag trösta med men du har rätt i att amningen är tidskrävande. Och asjobbig. Jag är väldigt glad att det är över för min del...

    SvaraRadera
  4. Nej jag menar ju inte att jag skulle vilja dumpa över Klara på Johan kl 17 och sedan vara ledig resten av kvällen. Han är ju också trött när han har jobbat men att man kunde hjälpas åt i alla fall. Helgerna är mycket behagligare.

    SvaraRadera