måndag 23 februari 2009

Julle going strong.

Idag har jag och min bil Julle genomgått vår första bilprovning tillsammans. Julle har ju varit med om det förut så klart, den gamla räven. Men jag var färsking. Men det hela flöt på bra. Det svåraste var att svänga vänster i Kurödskrysset. Hur fan tänkte dom där?

Julle fick en slang i röven, sedan kikade gubben Julle i ögonen och slutligen hissade de upp Julle i luften och ordagrant skakade honom. Men Julle var stark och visade inte en min. Jag däremot var ju lite nervös att han skulle falla isär.

Vi klarade oss med bravur. Ett starkt VG, bra nära MVG skulle jag säga. Bara bromsarna bak som var lite ojämna men helt klart godkända. Vi kan pusta ut och ser fram emot ett felfritt 2009 on the road.

3 kommentarer:

  1. W00t! Det är bättre än jag någonsin lyckats med. :p Har aldrig haft en bil som gått genom utan anmärkning. ;)

    Grattis! \o/

    SvaraRadera
  2. Åh du och Julle är så grymma! Kalle ska snart ha sin läkarundersökning, i april blir det. Kräm

    SvaraRadera