onsdag 25 februari 2009

Tinitus o sånt.

Praktiken flyter på. Vet inte riktigt vad jag ska berätta om den. Det är kul men man är ju alltid praktikant. Jag unnar mig själv med att gå hem kl tre varje dag i alla fall.
Idag på mellanmålet satt jag mellan två tjejer och de babblade och tjatade så det ringde i öronen på mig. Detta är lite min skräck med att jobba i förskolan. Att min hörsel ska ta stryk. Det finns ju en ganska överhängande risk för detta. Usch.. vill inte ha nån tinitus. Blä. Men det är bättre när man jobbar med småbarn, de är inte lika högljuda. Klart de gallskriker i mellanåt. Men de är inte det här eviga surret hela tiden, de pratar ju inte så högt. Men jag ska inte ropa hej. Jag kan ju alltid jobba på att få ner ljudnivån i framtiden, både för min och barnens skull. Många barn är ju där mer än vad jag kommer vara. Inte ovanligt med barn som har typ 50 h arbetsvecka. Helt sick. Kommer sju och går hem typ halv sex. Stackars föräldrar som måste jobba så mycket för att få det att gå runt. Jag tänker på er ska ni veta.

Puss o kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar