onsdag 14 april 2010

Fesketur

Igår åkte vi på fesketur till Joreälvens utlopp. Vi tog med oss öl och Benjamin. Det var trevligt. Men det var alldeles för grunt för våra obefintliga fiskekunskaper så vi fick bara bottennapp.

Vi gav upp rätt snabbt och åkte till Fjällbacka i stället, där gick det bättre. Inga bottennapp i alla fall. Ja inga napp alls men ändå. Mitt spö som jag hämtat hem från pappa, som jag för övrigt fick när jag var typ 10 år, var helt odugligt och jag fick ut linan typ fem meter. Då tröttnar jag så klart och gick på jakt med kameran i stället. Då tog batteriet slut efter typ tio bilder och då tog min energi slut också. Jag är ju inte helt kry än. Jag satte mig i bilen och lyssnade på radio i stället. Sedan åkte vi hem.

Men det var trevligt i alla fall. Johans nya grej är fiske. Det är kul när han blir besatt av saker. Han kommer garanterat åka ut i kväll också. Jag sätter en femma. Nån som sätter emot?


1 kommentar: