måndag 12 april 2010

Jävla dag

Jag är sjuk! Buhu.. vaknade i morse vid fem med värdens magont och sprang till toa några gånger tills det var dags att gå upp. Riktiga kramper så jag nästan var rädd att det var dags att föda barn. Övervägde länge om jag skulle åka till jobbet eller inte, för magknip brukar ju gå över men tillslut insåg jag att jag nog inte borde sätta mig i bilen själv eftersom magen gjorde så ont. Johan fick köra mig. Jag hade en tid hos barnmorskan i Hamburgsund idag innan jobbet och dit ville jag ju hur som helst. Maggan tog blodtrycket på mig och det var lite högt. Hon lyssnar på bebis hjärtljud och de är oregelbundna. Va fan! Inget fel på min bebis den sprattlar dag och natt. Men hon sa att det var rätt vanligt eftersom hjärtat är omoget men att man alltid åker på ett extra ultraljud så det skulle hon fixa. Jag får lita på henne att det är lugnt, jag hade lite för ont i magen för hetsa upp mig över det. Sedan tog hon blodtrycket typ fem gånger till och började tjata om havandeskapsförgiftning för att jag var lite svullen, hade ont i magen, hade lite högt blodtryck och gått upp mycket i vikt. Hon tyckte nästan vi skulle åka in till Näl IDAG! Nu fick jag lite panik. Men eftersom jag inte hade nån äggvita i urinen tog hon blodtrycket igen och då var det bra. Puh, vi slapp åka in. Hon ville dock att jag skulle komma tillbaka och lyssna på bebisen med en bättre apparat i Tanum i morgon och att inte skulle åka till jobbet. Jag kunde inte annat än hålla med.
När jag kom hem kräktes jag så det är väl en vanlig magsjuka jag råkat ut för och inget annat. Försökte äta lite middag men den kom upp lika snabbt igen. Nu har jag ätit en Piggelin och druckit saft och ätit typ fem Nachochips så får vi se om det vill stanna i magen. Jag är i alla fall piggare som orkar sitta här och skriva en lång novell om dagen.
På onsdag fick vi tid för Ultraljud igen. Ska bli kul att titta på bebisen igen. Hoppas bara den mår bra.


6 kommentarer:

  1. ja det får vi verkligen hoppas.. och alldeles säkert är det så... bra alltså..

    Nu får du piska din man att skaffa alla konstiga saker som du enbart kan äta, dag som natt.. om det tar slut på piggelin så får han väl åka dit där det är öppet?

    Krya på er...

    SvaraRadera
  2. Ja han är så snäll så. :)

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna för att du ska slippa havandeskapsförgiftning och att bebis mår finfint! Krya på dig nu.

    SvaraRadera
  4. Jag skall spana efter snopp på ultraljudet!!!

    SvaraRadera
  5. Johan: det finns rätt mycket som är viktigare... :)

    Jossan: Det är troligen magsjuka. Bra att du inte har äggvita i urinen! Så länge du inte har det och det undre trycket stannar under 100 låter de nog vara, sedan blir du tillsagd att vila och hjälper inte det blir du inlagd... Men det finns bättre saker att ge magen efter en magsjuka än nachochips!

    SvaraRadera
  6. Oh noo sicken dag homie. Gött att höra att du är lite piggare i alla fall. Piggelin är bra skit det! Huggies å krya på dig

    SvaraRadera