måndag 7 juni 2010

Det går i ett

13 dagar kvar. Herre gud. Är det nu man skulle få panik eller? Näää.. jag är ohälsosamt cool både inför förlossning och föräldraskap. Hormoner is the shit. :)

Helgen har varit intensiv men mycket trevlig. Igår låg jag i soffan hela dagen av ren utmattning.
I torsdags åkte vi till Svenljunga och gratulerade Johans mamma och lillebror. Tårta och grill i trädgården blev det. Och bebisgulligull så klart. Man blir lite besatt men jag tror att Anya hade överseende med att jag fläkte upp honom ur babyskyddet var femte minut. Jag försökte stå emot med det gick inte.

I fredags var det grillning på Rörkärr Resort och bad i poolen med Moa. Gött det med så klart.

I lördags fick vi besök av Anneli och Andreas och Andreas och Annie. Lite rörigt men sjukt trevligt. Vi hade räkfrossa på balkongen till lunch och sedan käkade vi på Telegrafen på kvällen. Jag fick rulla uppför Gislerödsbacken. Herregud så mätt jag blev och sjukt go mat var det. Heja Telegrafen! Jag drack massor av alkoholfritt bubbel, riktigt festligt.

Men tröttheten tog över tillslut. Igår blev vi inbjudna till Witedals föräldrar för bubbelpoolsbad och fiske men jag fick tacka nej. Jag har mina begränsningar. Johan åkte dit så klart. Han har inga begränsningar alls.

Tur att jag är ledig för jag har inte tid att jobba. Idag ska jag måla min bänk och senare gå på vattengympa. I morrn är det besök hos BM och på onsdag ska jag o Tina till Torp och fixa de sista sakerna inför bebisankomsten. Puh. Jag blir trött bara jag tänker på det.

Over and out

2 kommentarer:

  1. Gud så du far runt! Jag som inte är gravid blir ju matt bara av att läsa det :P

    SvaraRadera
  2. Du är min gravidförebild kompis! Det är dig jag kommer vända mig till för tips och råd när den dagen kommer! Spännande att det bara är 13 dagar kvar! Synd att vi inte kunde komma igår, jag var så sugen:( men om en vecka har jag sommarlov så då får det absolut bli ett besök.

    SvaraRadera