onsdag 30 juni 2010

Feber och spy och småbarnsförälderns lott.

Japp då var mjölkstockningen här som ett brev på posten. Fan vad längesedan det var sedan jag hade feber sist. Men nu har den suttit i sedan igår vid fyra. Vet inte om det är amningsnappen eller promenaden som orsakade detta men nu har jag i alla fall käkat alvedon och det hjälper ju mot frossan men jag känner mig ju sjuk. Bläää! Tur att BVC-tanten kommer idag så kan hon kanske ge mig lite tips.
Sedan i morse försökte jag vara duktig och amma ordentligt, länge och väl och Klara var skithungrig så det var fina fisken tills hon kräkte ner hela mig. En fontän. Fattar inte att så mycket mjölk får plats i en liten bebismage. Men hon blev hungrig igen så klart och åt ännu mer och spydde såklart ner mig en gång till. Typ dubbelt så mycket dessutom. Helt sjöblöt blev jag på hela magen och skrevet. Jag fattar inte!
Nu har hon i alla fall ätit igen och sover sött utan spya.

tjaaaa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar