lördag 26 juni 2010

Hemma!!

Jag ber om ursäkt för mitt fåniga leende, men ni får ha överseende med det.

Så fantastiskt skönt det var att komma hem. Klara passar sjukt bra in här i möblemanget.

Vi ser Klaras stora framsteg i utvecklingen varje minut. Första natten var hon snäll och sov och åt med lagom mellanrum utan sura miner. Andra natten (alltså i natt) har hon visat på mera trotsigt beteende då tutten tydligen var svår att få tag i. Kanske för att de exploderade storleksmässigt någon gång igår och är numera större än Pamelas någonsin varit. Och varma och hårda och ömma. Härligt! Klaras något hetsiga humör kan även förklaras av ett eventuellt magont som utvecklades efter att jag stoppat i mig lite jordgubbar och glass till midsommaraftons ära. Men det är bara en mycket okvalificerad gissning.

Japp bebissnack kommer det bli nu. Puss på er!

3 kommentarer:

  1. Bebissnack gillar vi!

    Att hon hade/har ont i magen kan också bero på att mjölken uppenbarligen har kommit igång ordentligt och då kan det komma med en väldig fart när hon äter så att hon får magknip av den anledningen :) Också en okvalificerad gissning men om det inte går över kan jag rekommendera Sempers magdroppar som finns på apoteket...

    SvaraRadera
  2. Hm.. tror inte hon hade ont i magen när jag tänker på det. Hon har ett stort sugbehov bara. Jag kommer ta en nappdiskussion med BVC-tanten. Klara kan inte ha mig som snutte, det kan jag inte gå med på. Basta!

    SvaraRadera
  3. Nej det funkar ju inte... Dom brukar rekommendera napp på BVC om bebisen har stort sugbehov och man märker ju direkt om de inte klarar att ta tutten om de får napp, då är det bara att ta bort den direkt igen :) Timo har börjar dissa sin och vill suga på händerna istället... Det är ganska gulligt :)

    SvaraRadera