måndag 11 januari 2010

Hemma idag

Idag är jag hemma från jobbet. Jag hostar så jag håller på att spy och snorar oavbrutet. Hej förkylning! Jag är inte så trött o så men jag kan liksom inte med att åka till jobbet i det här skicket. Känner inte för att smitta ner personal och barn. Nackdelen blir ju då att vara hemma i ett par dagar utan ett skit att göra. Jag är verkligen duktig på att INTE kunna ta mig för någonting. Man ska ju vila när man är sjuk iofs. Men jag är inte så bra på det heller. Vilket resulterar i svår rastlöshet.

Jag skulle iofs kunna studera min kamera och försöka lära mig den. Jag har nämligen skickat efter en Fotokurs på DVD. Det är pedagogik när jag gillar den som bäst. Vuxenpedagogik alltså. Plugga i soffan och kunna pausa och prova när man vill. Bra skit! Hittade kursen på tuben. Heja internet.
Passade på att registrera mig på Flickr! och på fotosidan.se igår också. Nu kör vi!

5 kommentarer:

  1. Bli frisk! Och klart du ska fota när du är hemma, det är ju perfekt läge att lära sig :-)

    SvaraRadera
  2. Ja jag har stora planer med mitt fotograferande ska du veta. Jag är egentligen inte så intresserad av att lära mig att ta kort på snygga solnedgångar utan mer att ta snygga kort på vanliga saker. Skicklig vardagsfotograf skulle jag vilja bli. Vad är det jag ska träna på då tro?

    SvaraRadera
  3. Då ska du träna på djur och barn tror jag, det måste vara det svåraste som finns att fånga på bild.

    SvaraRadera
  4. Ska man verkligen börja öva på det svåraste? Är inte det att ta sig vatten över huvudet?

    SvaraRadera