måndag 30 augusti 2010

Babysim

Oj oj oj! Spännande grejer det här med babysim. Men det var jättetrevligt. Klara verkade tycka om det och vi badade i en kvart tror jag, sedan fick hon nog.

Utmaningen började dock redan när jag skulle packa väskorna. Ja, skötväskan plus badväska. Man blir lätt en packåsna har jag märkt. Hur som helst, vad skulle man ha med sig? Hur många handdukar behövs? Ska jag ta med schampo och sånt? Nä.. verkar onödigt för jag lär ju inte ha tid att duscha särskilt länge ändå. Sedan skulle jag ju ha med mig en baddräkt till mig också. Klara har fått ärva badbyxa av Moa så hon var ekiperad. Men jag tänkte att jag kan väl ha baddräkten jag hade på gravidvattengympan men ack nej, den var så jävla stor. Så klart. Jag fick åla mig i en baddräkt som är helt urtvättad och med hål i som jag hade på högstadiet. Ha ha. Ja ja, den satt som en smäck i alla fall. Jag har ju ingen bikini som passar längre eftersom tuttarna enorma om ni undrar över baddräktsdilemmat.

Väl framme träffar vi Liselott som jag har jobbat med förr om somrarna på Annies Hus. Mycket trevligt, hennes bebis var 3 mån gammal nu. Kul att hon var där, vi var förvirrade och lite nervösa båda två. Vi lyckades i alla fall byta om oss och bebisar och blöta ner oss lite i duschen och ta oss ut i simhallen. Men vad gjorde vi nu? Klockan var bara tjugo över och simmet skulle börja halv. Står vi här och huttrar en stund? Ska vi gå i vattnet och riskera att bebisarna hinner tröttna innan ledaren ens dykt upp? Vi valde det förstnämnda. Bebisarna var ju inrullade i handdukar så de frös inte.

Sedan var det dags att plumsa i och det var ju succé! Klara tyckte det var så mysigt och skrattade och mös. Vi fick lite vaga instruktioner av ledaren som väl kanske inte var nått proffs erkände hon. Ärlig i alla fall och det är ju bra. Hon visade i alla fall ett bra grepp som man skulle hålla på sitt barn i vattnet så de kunde simma på mage. Jag provade och Klara kaskadkräks i vattnet och på mig och överallt. Hon spyr ju alltid så jävla mycket när hon väl spyr. Och det är kräks ta mig fan över allt och jag försöker typ fly ifrån kräkset lite diskret. Dessutom står vi precis vid en strålkastare och belyser alla spykluttarna som flyter runt i vattnet. Gudskelov var ju alla totalfokuserade på sin egen bebis så jag vet inte om någon märkte det. Men va fan ska man göra då? Bebisar spyr ju. Lite pinsamt i alla fall.

Sedan var det i alla fall lite sång i ring och sedan var det upp ur poolen igen och skynda sig så bebisarna inte började frysa. Klara blev arg som ett bi men somnade efter en stund i bilstolen och sover fortfarande nu 2,5 timmar senare. Duktiga bebis. Vi kommer absolut gå igen. Hoppas hon inte spyr igen bara.

So long

3 kommentarer:

  1. Åh stackars Klara som kräkades, men tur att hon tyckte det var skoj iaf :-)

    Jag gör min hemsida med iWeb kombinerat med MobileMe - Mac is the shit!

    SvaraRadera
  2. Haha vad jag skrattade! :D Kräk roar mig. Sluuuurp säger kloret så försvinner kräkskluttarna :)

    SvaraRadera
  3. Jezzi det är synd om mig för att Klara kräktes. Klara såg lika glad ut som vanligt. He he.

    Anya jag är glad att kunna roa min omgivning. :)

    SvaraRadera